sobota, 11 marca 2017

[31] Czy te oczy mogą kłamać?


Zrobiłam internetowy test na rozpoznawanie emocji na podstawie wyrazu oczu i wyszło mi 21 na 36 punktów. Szczerze to się zdziwiłam, w większości przypadków spodziewałam się raczej dobrych odpowiedzi. Typowe dla mnie - często jak jestem w czymś niezła, czuję się w tym beznadziejna, a jak jestem kiepska, to mi się wydaje, że wcale nie jest źle.

Zauważyłam, że dużo trudniej było mi określać na podstawie wyrazu oczu emocje kobiet niż mężczyzn - dłużej się zastanawiałam, częściej wahałam i większość wydawała mi się bardzo, bardzo podobna. To w sumie logiczne, bo od zawsze trudniej mi się z kobietami dogadać i trudniej je zrozumieć (oczywiście nie wszystkie, piszę jednak o większości). Często nie wiem, jakie są intencje rozmawiającej ze mną kobiety - czy jest na mnie zła albo czy śmieje się ze mnie, czy tylko żartuje w przyjacielski sposób. Dodatkowo utrudnia mi sprawę makijaż - im go więcej, tym trudniej mi rozpoznać emocje, o ile nie są wyrażane w bardzo wyrazisty sposób (np. na scenie czy w telenoweli). Mimika i intonacja mężczyzn są dla mnie jakieś łatwiejsze do zrozumienia, rzadko popełniam w ich obecności poważne gafy, podczas gdy z kobietami mam większe kłopoty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz